Doi mari furnizori de energie electrică și gaze descoperiți de ANPC că au emis facturi fără aplicarea compensării prețurilor

Președintele ANPC, Mihai Culeafă a anunțat că în ultima săptămână Autoritatea pe care o conduce a controlat 37 de furnizori de energie electrică și gaze. În timpul acestor controale, doi operatori au fost descoperiți că au emis facturi aferente lunii noiembrie, fără a aplica plafonarea sau compensarea prețurilor.

Mihai Culeafă a precizat că în urma reclamaţiilor primite din partea consumatorilor şi a sesizării publice făcute de către ministrul Energiei, Virgil Popescu, pe data de 6 ianuarie au început controale la toţi operatorii economici furnizori de energie electrică şi gaze.

„Până în momentul de faţă au fost controlaţi 37 de operatori economici, cu unul sau mai multe puncte de lucru în toată ţara, unde au fost depistate câteva neconcordanţe în ceea ce priveşte legea 259 de compensare şi plafonare a preţurilor. Aş vrea să dau două exemple relevante în acest sens: doi mari operatori economici au emis facturi pe luna noiembrie fără a aplica plafonarea sau compensarea preţurilor, menţionând faptul că au întârziat normele de aplicare a legii. De asemenea, au calculat noile preţuri pornind de la valoarea lor fără TVA. În acest caz s-a propus încetarea de practici comerciale incorecte. Controalele vor continua în perioada următoare şi se vor intensifica în toată ţara, la absolut toţi operatorii economici furnizori de energie electrică şi gaze”, a declarat președintele ANPC.

Fără a-i numi pe cei doi operatori, Culeafă a menționat, în ceea ce privește sancțiunile aplicate furnizorilor care încalcă legea, că acestea pot consta în avertismente sau amenzi în valoare de până la 50.000 de lei. De asemenea, măsurile complementare vizează refacerea facturilor.

n ceea ce privește paşii de urmat în cazul în care consumatorii primesc o factură neconformă, președintele ANPC susține că beneficiarii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, pentru „a soluţiona pe cale amiabilă” litigiul. Doar acolo unde nu există înțelegere, consumatorul trebuie să se adreseze ANPC, care va verifica punerea în aplicare a legii de plafonare și compensare și va urmări clauzele contractuale și respectarea normelor legale de către operatorii economici, menționează Mihai Culeafă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

RECOMANDĂRI

error: Conținut protejat!