Vâlcea – Vâlcele, o cale ferată cu elemente unice în România, un proiect măreţ de pe vremea comunistă, apare an de an în toate planurile de dezvoltare ale SNCFR, deşi faptic nu mai există, fiind în paragină, abandonat.
O lucrare aproape terminată în 10 ani nu a putut fi finalizată nici după 30 de ani de la Revoluţie.
Este vorba despre un proiect de cale ferată care în 1989 apărea finalizat în proporţie de peste 70% şi care astăzi există doar în acte, fiindcă în realitate pe cei 40 de kilometri destinaţi nu mai este niciun centimetru de linie ferată.
El continuă însă să existe ca proiect în Master Planul de Transport al tuturor guvernelor din ultimele trei decenii, cu termen de finalizare în 2030. În Bugetul Transporturilor 2019, spre exemplu, la Capitolul Infrastructură feroviară a fost prevăzută, ca o ironie, alocarea a 30 milioane lei, pentru demararea celor 30 de kilometri aferenţi liniei noi de cale ferată Vâlcea – Vâlcele, în contextul în care suma necesară este, după unii, de peste jumătate de milion de euro.
Citește continuarea pe adevarul.ro