Primăria a lansat licitația pentru închirierea de spațiu/spații pentru relocarea temporară a activității școlare, pentru învățământul primar, gimnazial sau liceal.
Primăria Brașov a lansat luni, 17 octombrie, procedura de închiriere de spațiu/spații pentru relocarea temporară a activității școlare din învățământul primar, gimnazial sau liceal, pentru școlile din Municipiul Brașov. Prin această procedură municipalitatea vrea să rezolve problemele cu care se confruntă elevii și cadrele didactice din unitățile de învățământ intrate în programul de reabilitare. Obiectivul primăriei este să închirieze minim 16 săli de clasă și 5 laboratoare, la care se adaugă celelalte spații anexă. Valoarea estimată a închirierii pentru o perioadă de 7 ani este de 2,5 milioane de euro + TVA.
„Sunt peste 40 de proiecte de investiții în imobile cu destinația școală, fie pentru conformare la normele ISU, fie pentru extindere, fie pentru renovări, în condițiile în care foarte multe unități de învățământ fac deja cursuri în două schimburi. Acești copii au dreptul să aibă parte de spații conforme și la parametrii normali pentru desfășurarea procesului educațional pe timpul derulării lucrărilor, iar, pe termen scurt, școala buffer este singura soluție“, a declarat primarul Allen Coliban.
Conform caietului de sarcini, imobilul trebuie să se situeze în intravilanul Municipiului Brașov, într-o locație adecvată unei instituții de învățământ, accesibilă la mijloacele de transport în comun.
Spațiile ce vor fi amenajate în cadrul imobilului vor respecta normele de igienă din unitățile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, aprobate prin Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1456/2020, după cum urmează:
- – minim 16 săli de clasă (25-27 de elevi) – suprafața aprox. 55mp/sală;
- – minim 5 laboratoare (25-27 de elevi) – suprafața aprox. 55 mp/sală;
- – cancelarie (20-25 cadre didactice) – suprafața aprox. 50mp;
- – depozite pentru material didactic (minim 3);
- – bibliotecă și sală de lectură;
- – minim 4 birouri administrative (director/director adjunct, contabilitate, secretariat) – suprafața aprox. 20 mp;
- – arhivă;
- – depozit mobilier și componente IT;
- – oficiu personal auxiliar (6 persoane) – vestiar și grup sanitar;
- – oficiu curățenie;
- – grupuri sanitare pentru fete (minim 8 cabine) la fiecare etaj;
- – grupuri sanitare pentru băieți (minim 4 cabine și 4 pisoare) la fiecare etaj;
- – grupuri sanitare pentru cadre didactice (minim 4 cabine pt. femei, minim 2 cabine pt. bărbați și 2 pisoare);
- – cabinet medical;
- – cabinet psihologic;
- – sală multifuncțională – suprafața aprox. 120-180 mp;
- – spații tehnice (centrală termică, cameră tablou electric, server room etc.);
- – hol intrare;
- – zonă dulapuri/lockere;
- – curtea școlii, curte exterioară/suprafață exterioară pentru loc de joacă, cu suprafața de minim 2500 mp;
- – împrejmuirea terenului (curtea școlii) este obligatorie;
- – minim 10 locuri de parcare pentru autoturismele cadrelor didactice;
- – alte spații (opțional): sală de sport, terenuri de sport.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 25 noiembrie 2022, criteriul de atribuire fiind cel mai bun raport calitate-preț, unde propunerea tehnică reprezintă 30%, iar propunerea financiară 70%.
În cadrul propunerii tehnice vor fi evaluate următoarele criterii: Localizarea imobilului ofertat față de centrul Brașovului (zona de plecare fiind Livada Poștei, care este principalul nod de transport în comun al orașului); posibilitatea accesării mijloacelor de transport în comun (distanța față de o stație de transport în comun); termenul de predare a spațiului; alte facilități, cum ar fi curte mai mare de 2.500 de m.p. sau existența liftului.
Conform calendarului stabilit pentru această procedură, termenul pentru semnarea contractului este 28.12.2022, iar pentru predarea spațiului termenul este de 10 luni.
sursa: brasovcity.ro