După ce observatorulpv.ro a publicat articolul ”Pățania unui șofer la o benzinărie din Brașov: cum pot intra 62 de litri de benzină într-un rezervor de 50 de litri?! ” mai mulți cititori au oferit câteva explicații pentru acest ”mister”.
Astfel, un ploieștean susține că producătorul trece în talon doar 80%-85% din volumul total al rezervorului în sine pentru a păstra un spațiu de dilatare și presiune a combustibilului. În plus, în funcție de temperatura din tanc și temperatura exterioară, volumul carburantului diferă. ”A nu se confunda volumul cu greutatea sau cu masa, sunt valori total diferite!” avertizează cititorul.
Un alt șofer punctează că la ridicarea unei mașini noi, proaspătului proprietar i se face instructajul. ”Printre instrucțiuni i se atrage atenția și asupra faptului de a nu se alimenta cu mai mult de 50 de litri, după aprinderea martorului de benzină. În general se recomanda ca, în momentul în care pompa s-a decuplat automat, să nu se mai introducă benzină în rezervor din motive de siguranță”.
Totuşi, ce puteţi face dacă bănuiţi că ați fost păcălit la pompa de combustibil?
Există o metodă simplă care vă poate spune dacă pompa de combustibil taxează măsoară corect cantitatea de combustibil care intră în rezervor. Este vorba de testul cu vasul etalon, test pe care nicio benzinărie nu îl poate refuza, potrivit promotor.ro. Astfel, după alimentare, în vasul etalon trebuie să fie exact aceeaşi cantitate de combustibil ca şi cea indicată de pompă.