Foarte mulți români se află, în această perioadă, în situația riscantă de a pierde vacanța sau întâlnirea de business din cauza zborurilor anulate.
Chiar și așa, puțini cunosc faptul că pot fi despăgubiți dacă au ratat un zbor din cauza operatorului.
Potrivit avocatnet.ro, primul pas pe care trebuie să îl facă cei păgubiți este să se adreseze companiei aeriene care a luat această decizie. Termenul în care compania trebuie să răspundă sau să rezolve situația este de 30 de zile.
Ulterior păgubitul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), dacă este vorba despre un operator din România sau Centrului European al Consumatorilor (ECC România), în cazul companiilor străine.
Atenție, însă. Pentru a putea apela la ANPC sau ECC, este obligatoriu ca înainte de acest pas să fi încercat să rezolvați problema direct cu operatorul de zbor.
Cum faci reclamația la ANPC
Plângerea la ANPC se poate face online sau prin depunere personală. Reclamația trebuie să fie însoțită de anumite dovezi: biletele de avion, dovada achiziționării, informarea privind întârzierea sau anularea zborului și răspunsul companiei la solicitarea inițială.
Cum faci reclamația la ECC România
Această reclamație se poate face și online, în secțiunea SESIZĂRI, de pe site-ul eccromania.ro și trebuie să fie însoțită de datele de contact, datele de contact ale companiei reclamate, descrierea situației și soluția dorită.