Tentativă de fraudă în numele băncii ING. Ce mesaj primesc clienții

Mai mulți cititori ne-au sesizat că au primit mail-uri aparent din partea băncii ING care sunt tentative de fraude. Specialiștii în securitate cibernetică atrag atenția utilizatorilor să nu acceseze astfel de link-uri care pot duce la golirea conturilor bancare.

Mesajul care conține o tentativă de fraudă bancară  transmis în numele ING:

Dragă client, am detectat o activitate neobișnuită în contul dvs., trebuie să vă conectați prin linkul de mai jos și să vă confirmați identitatea, dacă nu rezolvați problema cardul dvs. bancar va fi blocat și nu veți mai putea face tranzacții suplimentare sau retrage numerar de la bancomat al sucursalei noastre bancare.
Trebuie să rezolvați problema în următoarele 24 de ore.

Multumesc pentru incredere, INGiBаnk. Pentru orice întrebare trimite-ne un e-mail la ebа[email protected]

Sfaturile ING Bank anti-fraudă pentru clienți:

Ce este frauda?
Frauda înseamnă mai mult decât un simplu subiect de știri. Frauda înseamnă manipularea intenționată a adevărului în scopul obținerii unui câștig financiar sau personal. Infractorii vizează companii, guverne și persoane. Oriunde există bani, există un potențial de fraudă.

NU-urile care îți pot salva datele sau cu alte cuvinte, CUM te poți proteja?

NU răspunde la mesaje nesolicitate sau neașteptate. Dacă o cerere de contact apare pe neașteptate, cel mai bine este să îl eviți.
NU instala aplicații și NU accesa site-uri la indicațiile persoanelor care te contactează telefonic sau îți transmit linkuri prin mesaje pe rețelele de socializare sau SMS.
NU te loga în aplicația ING Home’Bank folosind un link primit pe SMS sau e-mail. Pentru protecția datelor tale, intră în Home’Bank numai din aplicația instalată pe mobil sau tastează într-o nouă pagina web adresa www.homebank.ro
NU finaliza o operațiune până nu confirmi că este ceea ce îți dorești. Citește cu atenție SMS-urile cu mesajele primite de la bancă și asigură-te că autentifici/validezi oprerațiunea dorită.
NU răspunde la apeluri din afara țării, mai ales dacă nu cunoști persoane din țările respective.
NU te feri să fii suspicios. Solicită numele interlocutorului dacă susține că este un angajat al băncii și sună la bancă pe numărul de pe spatele cardului pentru a verifica.
NU transfera sume de bani în așa-zise conturi seif pentru a le proteja.
NU oferi informații personale sau date financiare.
NU deschide atașamente, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute și verifică întotdeauna că folosești o adresă securizată (https://ing.ro);
NU accesa pagini web în care să îți introduci datele personale pe calculatoare instalate în locuri publice.
NU uita că un card bancar este un instrument de plată și nu de încasare, așa că nu oferi detaliile cardului pentru încasări.
NU aștepta să devii victima fraudei. Protejează-te învățând mai multe despre fraudă și despre cum să o raportezi.
În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile din rețele naționale), cât și la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din rețele naționale sau internaționale).

Ce este de făcut dacă ai accesat linkuri suspecte sau ai oferit deja informații personale?

Blochează imediat cardul direct în aplicația de Home’Bank sau apelând numărul de telefon de pe spatele cardului (Card Stop: (+4021) 402 85 99).
Schimbă cât mai repede parolele pentru aplicațiile și conturile online de pe un dispozitiv DIFERIT.
Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus. Îți poți instala un antivirus din magazinul ofical de aplicații al telefonului tau (Google Play, Apple App Store, Huawei AppGallery).
Depune o plângere la cea mai apropiată secție de poliție și păstrează copia.
Raportează problema către banca sau organizația din partea căruia ai fost contactat, Directoratul Național de Securitate Cibernetica (cert.ro) și, eventual, contactează APWG – Anti-Phishing Working Group la adresa [email protected]
Bine de stiut!

Niciun reprezentant ING nu-ti va cere vreodata să:

accesezi linkuri primite pe SMS sau pe alte canale de Social Media
să te loghezi în aplicația Home’Bank folosind un link transmis anterior. Dacă ai nevoie de asistență, angajații ING te roagă întotdeauna să te loghezi în Home’Bank, fără a-ți dicta un URL anume.
să divulgi PIN-ul cardului sau codul CVV de pe spatele cardului ( ultimele 3 cifre).
Astfel de situații reprezintă un semnal de alarmă obișnuit în cazurile de fraudă.

RECOMANDĂRI