Tentativă de fraudă în numele Raiffeisen Bank. Ce mesaj primesc clienții

Numeroși utilizatori au primit pe mail un mesaj în numele Raiffeisen Bank în spatele căruia se află o tentativă de fraudă.

Mesajul transmis electronic este următorul: DRAGĂ CLIENT, Plățile online și retragerile de numerar nu pot fi efectuate până când această problemă nu este rezolvată.

Confirmați-vă detaliile în următoarele 48 de ore:

confirma acum
Multumesc pentru incredere
Raiffeisen Bank

Reacția oficială a băncii:

Phishing-ul reprezinta o fraudare a informatiilor bancare. De obicei, acest tip de atac apare ca un mesaj online care pretinde sa fie de la banca si care-ti cere sa dai click pe un link sau un atasament. In felul acesta sunt capturate informatiile tale bancare precum parola de acces, numar de card etc. In cazul in care primesti astfel de mesaje, cel mai bine este sa le stergi, mai ales daca contin link-uri sau atasamente.

Raiffeisen Bank nu trimite niciodata, pe e-mail sau SMS, mesaje de verificare sau de alertare continand formulare, programe atasate sau redirectionari catre site-uri care sa solicite date sau informatii personale. Aceste tipuri de mesaje vin de la adrese de e-mail false sau inexistente, cu scopul de a fura informatii confidentiale sau in scop de frauda. Liste cu adrese de e-mail circula pe Internet si sunt schimbate intre hackeri, fara ca acestia sa stie cu ce banca lucreaza detinatorii acelor adrese de e-mail. Prin trimiterea mai multor mesaje frauduloase in numele unei banci, acestia spera sa gaseasca clienti ai bancii respective.

Recomandari

Iata cateva aspecte de baza privind utilizarea corecta si in siguranta a instrumentelor bancare de acces la conturi:

iti recomandam sa nu raspunzi nici unei solicitari de a divulga parola, codul PIN, numarul de card
noi nu vom colecta sau valida niciodata prin e-mail/ SMS informatii confidentiale (parola, numar intreg de card sau cod PIN)
parola, codul PIN nu se divulga sub nici un motiv. Acestea sunt destinate in mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul in mod securizat la canalele electronice: bancomat, POS, internet banking – Raiffeisen Online, mobile banking – Raiffeisen Smart Mobile
din motive de securitate, nu memora codul de utilizator prin facilitati de tipul “Autocomplete” oferite de majoritatea programelor browser. De exemplu, pentru Internet Explorer, acceseaza in “Tools” / “Internet Options” / “Content”, click pe „Autocomplete” si lasa nemarcata optiunea „Usernames and passwords on forms”
configureaza browser-ul tau in meniul “Tools”/ “Internet Options”/ “General”/ “Temporary Internet Files”/ “Settings”, rubrica „Automatically” fiind marcata implicit (default). Iti recomandam sa marchezi “Every visit to the page” sau „Everytime you start Internet Explorer”, astfel incat browser-ul sa caute afisarea paginii pe Internet si nu in memoria cache (cache memory)
iti recomandam sa ai instalat un program de firewall. Acesta opreste virusii care iti ataca calculatorul si blocheaza accesul programelor neautorizare de pe Internet.

Cum procedezi, atunci cand primesti un mesaj suspect?

Cea mai sigura masura de prevenire a unei posibile fraude este sa nu dai curs recomandarilor din astfel de mesaje. Daca insa ai raspuns deja unui mesaj de tip phishing, iti recomandam sa ne contactezi urgent.

Apeleaza numarul de telefon 004021 306 5555, numar cu tarif normal, apelabil non-stop din orice retea, din tara si din strainatate, iar in cazul sesizarilor inaintate pe e-mail, te rugam sa utilizezi adresa de email: [email protected]. Nu uita sa atasezi mesajul suspect, pentru a se putea vizualiza si header-ul acestuia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

RECOMANDĂRI

Dezinsecție pentru combaterea căpușelor în Brașov. Anunțul Coral Impex

Coral Impex anunța începerea acțiunilor de dezinsecție pentru combaterea căpușelor pe domeniul public și privat al municipiului Brașov. Astfel, în perioada 14-17.04.2025, va efectua actiunea...
deratizare coral brasov

Acțiuni de deratizare în Brașov. Anunțul Coral Impex

Coral Impex anunță începerea acțiunilor de deratizare pe domeniul public și Brașov. În conformitate cu Programul Unitar de Acțiune și cu prevederile legislative în vigoare...
coral fitosanitare

Tratamente fitosanitare pentru combaterea bolilor și dăunătorilor la arbori, în Brașov....

Coral Impex anunță prin intermediul unui comunicat de presă că în data de 14 martie vor fi efectuate în Brașov tratamente fitosanitare pentru combatere...

Cum crești valoarea locuinței cu piatră naturală de calitate

Alegerea materialelor pentru construcții și amenajări este esențială pentru creșterea valorii unei proprietăți. Printre cele mai apreciate soluții se numără piatra naturală, un material...
ardezia

Cum ne alegem piatra naturală în băi și bucătării

Atunci când alegem materialele pentru băi și bucătării, ne dorim soluții care să fie atât durabile, cât și atractive din punct de vedere estetic....

S-a deschis hipermarket La Cocoș Brașov. Cum arată

Lanțul La Cocoș, fondat de antreprenorul prahovean Iulian Nica, a deschis astăzi, 24 ianuarie, al patrulea hipermarket. Acesta a fost amenajat la Brașov, în...
la cocos brasov

Hypermarket La Cocoș Brașov se deschide vineri, 24 ianuarie

La Cocoș, fondat de Iulian Nica, va deschide al patrulea hipermarket al rețelei, vineri, 24 ianuarie, în Complexul Brintex din Brașov. Investiția s-a ridicat...
la cocos brasov

Supermarket La Cocoș deschide un nou magazin la Brașov

„La Cocoș” deschide primul hypermarket din Brașov, în Complexul Brintex, pe data de 24 ianuarie 2025! Este al patrulea magazin din rețeaua fondată de...