La împlinirea a 9 ani de existență în forma actuală de organizare, Departamentul pentru Situații de Urgență a anunțat lansarea noii aplicații, mult mai performantă și utilă, după cum susțin cei de la DSU.
DSU: ”Cu ocazia împlinirii a 9 ani de activitate şi în scopul creşterii continue a gradului de siguranţă în rândul cetăţenilor, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă lansează astăzi, în formă actualizată, aplicaţia DSU.
Încă din aprilie 2016, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, prin obiectivul său de a pregăti şi instrui populaţia în situaţii de urgenţă, a lansat aplicaţia DSU, ea fiind la acea vreme singura sursă de informare oficială pliabilă pe segmentul pregătirii comunităţilor în faţa pericolelor iminente.
De-a lungul timpului, domeniul complex al situaţiilor de urgenţă a căpătat noi valenţe, noi forme şi modalităţi adaptate de răspuns în faţa acestora şi, astfel, a apărut şi necesitatea revizuirii/modernizării aplicaţiei.
Utilizatorii pot primi mai multe tipuri de alerte, pot afla care sunt atenţionările meteorologice curente, cum să reacţioneze în situaţii de urgenţă pe baza informaţiilor regăsite pe Platforma Naţională de Pregătire pentru Situaţii de Urgenţă “FII PREGĂTIT”, cum să acorde primul ajutor şi pot avea acces continuu la ştiri de ultimă oră, venite direct din partea tuturor structurilor cu competenţe în gestionarea situaţiilor de urgenţă, instituţii indispensabile ale sistemului naţional integrat de urgenţă din România.
Aplicaţia este disponibilă atât în limba română, cât şi în limba engleză şi este împărţită în mai multe secţiuni.
Prima secţiune este destinată informaţiilor cu privire la evenimentele curente de la nivel naţional. Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi structurile subordonate, Inspectoratul General de Aviaţie vor putea oferi informaţii şi ştiri de ultimă oră utilizatorilor.
Harta interactivă, din cea de-a doua secţiune, oferă informaţii despre cele mai apropiate puncte cheie, de maximă importanţă, precum: unităţi de primiri-urgenţe (UPU), spitale, unităţi de pompieri, baze şi refugii salvamont, adăposturi de protecţie civilă, staţii de ambulanţă, unităţi de poliţie şi jandarmerie, farmacii non-stop. Astfel, prin selectarea unui punct de interes de pe hartă, se poate utiliza navigarea direct din aplicaţie, cu ajutorul Apple Maps, Google Maps sau Waze.
Prin modulul de raportare, cetăţenii pot veni în sprijinul serviciilor de urgenţă. Dacă au fost martorii unei situaţii de urgenţă, utilizatorii aplicaţiei pot trimite în timp real fotografii, clipuri video şi/sau mesaje. În acest timp, un operator va analiza conţinutul raportului. DSU atrage agenţia că această raportare nu reprezintă un apel de urgenţă.
Totodată, în această secţiune se regăseşte şi opţiunea de apelare directă la numărul unic de urgenţă 112.
În cadrul secţiunii “Învaţă”, cetăţenii pot afla cum să reacţioneze în faţa celor mai frecvente situaţii de urgenţă. Aici sunt prezentate ghiduri de comportare în caz de cutremur, inundaţii, incendii, avalanşă, ger/viscol, acordarea primului ajutor şi măsuri salvatoare rapide care pot fi luate în cazul unei situaţii de urgenţă. Lecţiile au informaţii utile, clipuri video, animaţii şi ilustraţii pentru a face învăţarea populaţiei cât mai uşoară.
Totodată, cetăţenii au acces şi la alte informaţii şi linkuri de interes, precum: Platforma FII PREGĂTIT, Serviciul SMS 113 pentru persoane cu dizabilităţi, Ghid IGSU-avertizare/autorizare, dar şi către site-uri ale instituţiilor aflate în coordonarea DSU.
Aplicaţia DSU este disponibilă atât pe telefoanele cu sistem de operare Apple, dar şi Android şi poate fi descărcată gratuit.