Poștașii vor distribui anumitor pensionari brățări cu butonul roșu. Cum funcționează serviciul de urgență

Compania Națională Poșta Română devine, de astăzi, partener în dezvoltarea, la nivel naţional, al sistemului de alertă Butonul Roşu, un serviciu complementar celui de urgență 112, destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localităţi rurale sau izolate, din România. Astfel, prin folosirea unei brățări, abonații Butonul Roșu pot primi asistență personalizată sau ajutor dedicat în situații de urgență medicală și securitate personală.

Comunicatul companiei Poșta Română

Dezvoltatorii platformei dedicate care pun la dispoziție Butonul Roșu, Teleasistență Group, au inițiat colaborarea cu Poșta Română întrucât compania dispune atât de resursă umană extinsă pe tot teritoriul țării, cât și de o rețea teritorială vastă care poate răspunde nevoilor de extindere, la nivel național, a serviciilor de asistență Butonul Roșu.

Astfel de servicii de asistență personală, ajutor de urgență, sănătate și suport viață independentă sunt livrate, în comunitate, și de alte companii poștale, cele mai avansate fiind cele livrate de Poșta Franceză.

În baza parteneriatelor pe care persoanele juridice (autorități și insituții publice care oferă servicii de asistență socială comunitară persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical și social) le vor încheia cu Poșta Română, factorii poștali se vor deplasa la domiciliile beneficiarilor, îi vor înrola în baza de date împreună cu istoricul medical și factorii de risc, îi vor instrui și le vor da în folosire brățara împreună cu un telefon asociat acesteia, care va asigura monitorizarea și asistența la distanță.

La o simplă apăsare pe butonul SOS, dispozitivul mobil este localizat GPS, beneficiarul este identificat, Dispeceratul Medical de Urgență primește accesul la datele medicale ale pacientului care sunt actualizate permanent și se declanșează protocolul de urgență personalizat, precum și informarea familiei, iar în cazul urgențelor majore apelează 112.

În funcție de complexitatea și gravitatea situației semnalate, dispecerul va iniția un protocol personalizat ce va indica acțiunile ce trebuie întreprinse (alertarea contactului de urgență din apropiere, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, alertarea persoanelor care-l îngrijesc). Beneficiarul este monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor sau externare şi primește suport pentru revenirea în activitate.

Butonul Roșu este potrivit oricărei persoane, ca serviciu de prevenție și securitate personală, dar în mod deosebit este indicat oamenilor singuri sau izolați, pensionarilor sau vârstnicilor, bolnavilor cronici, persoanelor cu dizabilități, pacienților externați/operați, pacienților din studii clinice, copiilor care rămân singuri acasă, viitoarelor mame și persoanelor expuse profesional unor riscuri asociate.

Serviciul Butonul Roșu a fost implementat, în 2015, în București, de către Crucea Alb Galbenă România, pentru 300 de vârstnici. Un an mai târziu, a fost extins și în alte localități, pentru 400 de beneficiari.

În 2018, Telekom România a oferit suportul tehnic și soluțiile de conectivitate pentru Direcția de Asistență Socială Brașov, care a inclus serviciul Butonul Roșu în coordonarea și gestionarea resurselor de îngrijire a comunității pentru primii 100 de vârstnici aflați în evidența instituției, iar la începutul pandemiei, 1.500 de vârstici şi bolnavi cronici din Brașov erau monitorizaţi permanent prin aceste servicii comunitare integrate la domiciliu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

RECOMANDĂRI

dezinsectie

Dezinsecție pentru combatarea țânțarilor în Brașov. Anunțul Coral Impex

Coral Impex anunță demararea acțiunilor de dezinsecție și larvicidare a luciilor de apă din Brașov. Acestea vor avea loc în perioada 2-6 septembrie în...

Acțiuni de dezinsecție în Brașov anunțate de Coral Impex

Coral Impex anunță demararea acțiunilor de dezinsecție pe domeniul public și privat din municipiul Brașov. Acestea se vor derula în perioada 26-31 august, între...
algabeth

Cum poți crește valoarea unei proprietăți cu piatră naturală. Sfaturile specialiștilor...

Secretul unei proprietăți valoroase constă în alegerea corectă a materialelor de construcții. Specialiștii Algabeth ne explică diferențele dintre marmură, granit, travertin, calcar, sandstone sau...

Coral Impex anunță acțiuni de deratizare în Brașov

Coral Impex anunță prin intermediul unui comunicat de presă demararea unei acțiuni de deratizare pe domeniul public din Brașov. Comunicatul Coral: În baza contractului de delegare...

Acțiuni de dezinsecție și tratamente fitosanitare pe domeniul public și privat...

Coral Impex anunță demararea, în perioada următoare, a unor acțiuni de dezinsecție și tratamente fitosanitare pe domeniul public și privat din Brașov. Potrivit unui comunicat...
stona

Cum se poate transforma radical o baie cu piatră naturală. Sfaturi...

Ești în căutarea materialelor perfecte pentru amenajarea sau modernizarea unei băi? Nimic mai simplu! La STONA găsești o varietate de materiale din piatră naturală care sunt...
angajat SC Coral Impex SRL deratizare Brasov

Coral Impex anunță demararea acțiunii de deratizare în Brașov

Societatea Coral Impex anunță demararea acțiunilor de deratizare pe domeniul public și privat al municipiului Brașov. Comunicatul Coral Impex În conformitate cu Programul Unitar de Acțiune...
tratamente stropire coral

Acțiuni de combatere a țânțarilor, căpușelor și tratamente fitosanitare în Brașov....

Coral Impex anunță demararea, în perioada următoare, a unor acțiuni de dezinsecție și tratamente fitosanitare în municipiul Brașov. „În conformitate cu Programul Unitar de Acțiune...