China Communications Construction Company (CCCC) și Makyol Group, mari companii de construcție de infrastructură din China și Turcia, au fost selectate de guvernul demis al Vioricăi Dăncilă să intre în parteneriat public-privat cu statul român, pentru construcția autostrăzii Ploiești-Brașov, proiect care se ridică la 1,4 miliarde de euro și în care România ar urma să bage 25% din bani, dacă această formulă va fi agreată de viitoarea guvernare.
Cele două companii, una deținută de statul comunist chinez, iar cealaltă cu capital privat, au mare experiență în construcția de șosele, porturi, aeroporturi, poduri și alte elemente de mare infrastructură, dar în special în țările de origine – China, respectiv Turcia. Pe plan extern, experiența lor este cu precădere în țări din Africa și Asia, în timp ce experiența lor în spațiul european este aproape zero.
Chinezii de la CCC s-au asociat recent cu italienii pentru extinderea portului din Veneția și au mai lucrat în Malta. Experiența europeană a turcilor de la Makyol se reduce la o șosea construită în Albania sau infrastructură construită în Ciprul de Nord, controlat de Turcia.
În 2018, cu ocazia vizitei președintelui rus Vladimir Putin la Ankara, Makyol a semnat un acord cu Fondul de Investiții Directe al Rusiei, „fondul suveran” al Kremlinului, pentru a colabora pe proiecte de infrastructură, inclusiv șoseaua de centură a Moscovei. Citește continuarea pe Europa Liberă.