Proprietarii de hoteluri și pensiuni spun că în condițiile anunțate nu pot desfășura activitatea fără să dea faliment

Ambiguitatea declarațiilor și restricțiile anunțate, care se bat cap în cap cu realitățile, pot duce turismul românesc în faliment.

Autoritățile au publicat un set de propuneri, care vor sta la baza deciziilor anunțate pentru perioada de după 15 mai. În forma actuală, aceste măsuri nu pot duce la relansarea turismului, nici măcar la supraviețuirea antreprenorilor din domeniu.

Nu se mai pune problema recuperării pierderilor din ultimele două luni, ci doar supraviețuirea businessurilor din turism, însă măsurile par să ducă spre restricționarea fluxului care să asigure încasările necesare mentenanței, plății taxelor și impozitelor, a salariilor angajaților.

Operatorii din turism spun că așteaptă măsuri ferme, care să nu lase loc de interpretări. Vor să știe dacă are sens să deschidă sau nu, pentru că nu își pot permite să țină o unitate deschisă pentru 2-3 turiști aflați în trecere. În plus, în momentul de face le sunt solicitate investiții care presupun costuri suplimentare, care ar fi imposibil să se acopere din încasări.

Măsurile propuse pentru turism:

  1. Hotelurile, prin specificul activitatii, sunt locuri în care oaspeții locuiesc temporar într-un spațiu restrâns, în care există un grad ridicat de interacțiune între oaspeți și angajați.
  2. Aspectele care trebuie avute în vedere în mod deosebit sunt: cazarea oaspeților, alături   de   serviciile   implicite   (alimente   și   băuturi,   curățenie,   organizarea activităților   etc.),   și   interacțiunile   specifice   acestor   unități   (oaspeți-oaspeți, personal-oaspeți și personal-personal).
  1. Fiecare membru al personalului trebuie să respecte cu strictețe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanțarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, respectarea igienei respiratorii, și respectarea recomandărilor de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală, dacă au simptome specifice bolii
  2. Conducerea unității trebuie să adopte o atitudine responsabilă
  3. Echipa de management ar trebui să dezvolte un plan de acțiune adaptat situației și să-l  pună  în  aplicare  în  conformitate  cu  recomandările  autorităților  locale  și naționale  de  sănătate  publică,  având  ca  scop  prevenirea  cazurilor,  gestionarea eficientă a cazurilor, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.
  1. Echipa de management ar trebui să dispună de suficiente resurse umane și economice pentru a  asigura  implementarea  rapidă  și  eficientă  a  planului  de acțiune.
  2. Planul de actiune poate fi evaluat zilnic sau ori de cate ori este nevoie si acesta poate cuprinde/se poate referi, la urmatoarele :
  1. a) Optimizarea comunicarii între conducere și personal,  pentru a pre-defini o politică de informare a oaspeților, dar și pentru a furniza și obține rapid informații cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare și pentru a cunoaște starea situației în orice moment.
  2. b) Optimizarea comunicarii intre conducere si client, prin postere informative pentru  a  crește  impactul  mesajelor  cheie  în  rândul  oaspeților,  inclusiv promovarea  igienei  mâinilor  (spălarea  pe  mâini  timp  de  cel  puțin  20  de secunde,   pe   toate   părțile   mâinii),   și   igiena   respiratorie.   De   asemenea personalul de la recepție trebuie să fie suficient de bine informat cu privire la COVID-19, astfel încât să își poată îndeplini sarcinile în condiții de siguranță și să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în cadrul unității. Acesta trebuie să fie în măsură informeze oaspeții cu privire la politica unității în materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeți (de exemplu, servicii medicale și farmaceutice disponibile în zonă sau în unitate). În plus, acesta ar trebui să sfătuiască oaspeții cu simptome respiratorii să stea în camerele lor până când vor fi consultați de către un medic – conducerea se va ocupa imediat de aceasta – și să poată oferi recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie. Personalul de la receptie, trebuie sa asigure accesul la informații oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către și dinspre țările sau zonele cu transmitere (COVID-19).
  1. c) Se va stabili de catre echipa de management politica de ocupare a camerelor, privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspectat de COVID-19. Cea mai recentă definiție a cazului suspectat de COVID-19 poate fi accesată pe site-ul INSP. Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepției, trebuie să fie disponibile imediat numerele de telefon ale directiei de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti , pentru a putea fi utilizate ori de câte ori există posibilitatea ca un oaspete să fie bolnav.
  1. d) In cadrul recepției trebuie să existe o trusă medicală care să conțină: dezinfectant/șervețele   cu   efect   antibacterian   pentru   curățarea   suprafețelor (șervețele)., măști pentru față/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecție). Trebuie menționat că măștile faciale de unică folosință pot fi utilizate o singură dată (consultați Recomandările privind utilizarea măștii), mănuși (de unică folosință), șorț de protecție (de unică folosință), halat medical lung, cu mâneci lungi,     sac de unică folosință pentru deșeuri (pericol biologic)
  1. e) Se vor promova măsurile de distanțare socială, curățarea mâinilor și igiena respiratorie.
  1. f) Principalele măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distanțarea socială,  și  efectuarea  frecventă  a  igienei  mâinilor  și  respectarea  igienei respiratorii.  Aceste  măsuri  ar  trebui  reamintite  oaspeților,  ca  o  formă  de ospitalitate, deși probabil aceștia sunt deja familiarizați cu ele.
  1. g) Distanțarea socială   presupune   abținerea   de   la   îmbrățișare,   pupat   sau strângerea mâinilor în cadrul interacțiunilor cu oaspeții, dar și cu personalul. Aceasta presupune menținerea unei distanțe de cel puțin 1 m și evitarea oricărei persoane care tușește sau strănută.
  2. h) Igiena mâinilor înseamnă spălarea mâinilor în mod regulat și riguros cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool, sau spălarea lor cu apă și săpun. De asemenea, înseamnă și evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii. Se recomandă dezinfectarea mâinilor după orice schimb de obiecte (bani, carduri de credit) cu oaspeții.
  3. i) Igiena respiratorie înseamnă acoperirea gurii și a nasului cu pliul cotului sau cu un șervețel, atunci când tușiți sau strănutați. Șervețelul utilizat trebuie aruncat imediat într-un coș de gunoi cu capac.
  4. j) Se recomandă monitorizarea oaspeților din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viața privată și confidențialitate. Personalul de la recepție ar trebui să înregistreze  toate  incidentele  relevante  pe  care  le  constată,  cum  ar  fi cererile pentru consultații medicale. Aceste informații vor ajuta oaspeții, prin: recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp și gestionarea rapidă a cazurilor suspectate, împreună cu autoritățile sanitare locale.
  5. k) Personalul de la recepție trebuie să aibă o abordare discretă în privința acestor informații, și  ar  trebui  să  asigure  faptul  că  doar  conducerea  și  serviciile medicale vor evalua situația și vor lua deciziile corespunzătoare.
  6. l) Vor fi asigurate serviciile tehnice si de mentenanta conform reglementarilor in vigoare (aprovizionare cu apa, ventilatie; iluminat; etc). Se va verifica existenta suficienta de sapun si solutii dezinfectante. Atat pe holuri cat si in fiecare camera se vor monta dozatoare cu dezinfectant.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

RECOMANDĂRI

tratamente stropire coral

Acțiuni de combatere a țânțarilor, căpușelor și tratamente fitosanitare în Brașov....

Coral Impex anunță demararea, în perioada următoare, a unor acțiuni de dezinsecție și tratamente fitosanitare în municipiul Brașov. „În conformitate cu Programul Unitar de Acțiune...
stona

Cel mai mare depozit de piatră naturală din România se află...

Compania Algabeth deține în comuna prahoveană Brazi cel mai mare depozit de piatră naturală din România. Acesta se întinde pe o suprafață de peste 300.000...

Acțiuni de tratamente fitosanitare în Brașov. Anunțul Coral Impex

Coral Impex anunță demararea, în perioada următoare, a unor acțiuni de dezinsecție și tratamente fitosanitare în municipiul Brașov. „În conformitate cu Programul Unitar de Acțiune...

Acțiuni de combatere a țânțarilor, căpușelor și tratamente fitosanitare în Brașov....

Coral Impex anunță demararea, în perioada următoare, a unor acțiuni de dezinsecție și tratamente fitosanitare în municipiul Brașov. „În conformitate cu Programul Unitar de Acțiune...

Stona.ro – Piatra Naturală și Impactul Său Asupra Valorii Proprietății

Piatra naturală a fost un simbol al durabilității și luxului de-a lungul istoriei. Folosită de civilizații antice în construcția de monumente și clădiri, aceasta...
dezinsectie

Acțiuni de dezinescție pentru combaterea țânțarilor, larvicidare și tratamente fitosanitare anunțate...

Coral Impex anunță prin intermediul unui comunicat de presă demararea unor acțiuni de dezinsecție pentru combaterea țânțarilor, larvicidare și tratamente fitosanitare pentru combaterea bolilor...

Acțiunile de dezinsecție pentru combatere a căpușelor din Brașov au fost...

Din cauza vremii nefavorabile Coral Impex a anunțat reprogramarea acțiunilor de dezinsecție pentru combaterea căpușelor din Brașov. În conformitate cu Programul Unitar de Acțiune și...

Coral impex începe acțiunile de dezinsecție în Brașov pentru combaterea țânțarilor...

Coral Impex anunță prin intermediul unui comunicat de presă demararea acțiunilor de dezinsecție în Brașov pentru combaterea țânțarilor și căpușelor de pe domeniul public...