Din cauza schimbării legislației, companiile de utilități nu vor putea emite în timp util facturile pentru consumul înregistrat pe luna septembrie de consumatorii casnici, dar și de clienții persoane juridice.
Anunțul a fost făcut astăzi de Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE).
Potrivit ziare.com, furnizorii nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor deoarece noua ordonanță a fost emisă la 1 septembrie și a intrat în vigoare în aceeași zi.
„Cred că toţi furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecţie a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situaţii, la întârzieri. Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările”, a declarat Dărăban
Aceasta i-a sfătuit pe clienţii care vor primi mai multe facturi consecutiv și pe care nu le pot achita în termenul scadent, să negocieze cu furnizorul eşalonarea plăţilor.