Clienții casnici ai furnizorilor de energie electrică vor primi cu întârziere următoarea factură din cauza schimbărilor legislative privind plafonarea tarifelor și acordarea de subvenții.
Potrivit economica.net, furnizorii nu pot emite încă facturile reduse pentru casnici pentru că nu știu ce să aplice mai întâi, plafonarea sau compensarea.
Astfel, dacă emit factura greșit, ulterior vor fi amendați de ANRE și, pe de altă parte, trebuie să se regleze apoi în relația cu clientul.
Deja operatorii din call-centerele funizorilor îi înștiințează pe clienții care sună și întreabă de ce întârzie factura că facturile se vor emite cu întârziere în această lună și le spun oamenilor să stea liniștiți, pentru că întârzierea nu îi va afecta și nu va fi redus numărul de zile în care factura poate fi plătită.
Reprezentații Ministerului Energiei au transmis că mecanismul de compensare trebuie aplicat de la 1 noiembrie și că furnizorii riscă sancțiuni penale dacă nu-l pun în practică.