Ce pot face angajații dacă angajatorul a intrat în insolvență și nu mai plătește salariile

Vineri a fost oficializată o ordonanță de urgență prin care se simplifică procedura specială ce trebuie respectată de un angajat, pentru a-și primi banii de salariu, atunci când angajatorul intră în insolvență – noua regulă a fost transpusă și procedural în legislație chiar azi, astfel că a devenit aplicabilă. Astfel, merită prezentat ce pași trebuie urmați de salariații care pot să se afle în situația de mai sus, pentru a ști cum să acceseze mecanismul.

Condițiile pentru plata salariilor, în situații precum cea de mai sus, pot fi găsite în Legea nr. 200/2006. Aceasta prevede regulile aplicabile pentru constituirea și folosirea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale. După cum e, deja, evident din obiectul de reglementare al actului normativ, vorbim de o rezervă de unde se asigură plata salariilor atunci când angajatorul intră în insolvență.

Dacă ne uităm la vechile condiții, era necesar ca două condiții să fie îndeplinite pentru ca un salariat să ceară plata salariilor din acest fond:

  • să se fi deschis procedura insolvenței față de angajatorul acelui salariat și
  • să se fi dispus ridicarea totală sau parțială a dreptului de administrare al angajatorului.

De acum, însă, cea de-a doua condiție a fost înlăturată. Principalul pas pentru simplificarea procedurii a fost făcut, prin oficializarea Ordonanței de urgență nr. 9/2021, în 19 februarie. De asemenea, azi au apărut și normele metodologice necesare (HG 50/2021), astfel că schimbările se aplică deja.

Citește articolul integral pe avocatnet.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

RECOMANDĂRI