Patru trasee pentru bicicliști cu bani din PNRR, la Braşov

Primăria Brașov a obținut finanțare prin PNRR pentru 4 trasee care fac parte din Masterplanul velo al municipiului Brașov. Ele sunt complementare proiectului major de piste pentru biciclete Calea Verde.

Pentru realizarea acestui obiectiv, în acest moment primăria are proiecte de amenajare a 80 de km de piste pentru biciclete, aflate în diferite faze. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a anunțat ieri că municipiul Brașov a obținut finanțare, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, pentru 4 dintre acestea, totalizând peste 16 km, complementare proiectului major de dezvoltare a transportului velo, Calea verde.

„Brașovul continuă să investească în infrastructura necesară tranziției spre sisteme de transport prietenoase cu mediul. Pe lângă programul de trecere spre transportul în comun electric, prin achiziția de autobuze electrice și troleibuze, al doilea palier pe care acționăm este cel al transportului cu bicicleta. Astăzi (miercuri, n.n.) am primit confirmarea că am obținut finanțarea pentru noi piste pentru biciclete, care fac legătura cu Calea verde. Toate aceste demersuri ne duc tot mai aproape de obiectivul nostru, ca până în 2026 brașovenii să aibă la mai puțin 250 de metri de locuință o pistă pentru biciclete. Deplasarea cu bicicleta este una dintre soluțiile optime pentru un oraș de dimensiunile Brașovului, și avem atâtea exemple de orașe din Europa care au devenit mult mai prietenoase pentru locuitori odată cu dezvoltarea acestui sistem de transport. Ca să ajungem și noi la același nivel, trebuie să creăm o infrastructură care să asigure legături directe între cartiere și zonele de interes, în condiții de siguranță”, a declarat primarul Allen Coliban.

Cele 4 trasee pentru care Brașovul a obținut finanțare, PNRR, Componenta C10 – Fondul local, Operaţiunea I1.4 – Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – piste pentru biciclete, sunt:

  • Prefectură – Pietrele lui Solomon: str. Postăvarului, str. Diaconu Coresi, str. Alecu Russo, str. Cerbului, str. George Coșbuc, str. Castelului, str. Constantin Lacea, str. Bâlea, Piața Unirii/Prund, str. Doctor Vasile Saftu, str. Învățătorilor, str. Podul Crețului (cu segment amenajat), parcare Pietrele lui Solomon. Lungimea traseului este de 8 km. Valoarea proiectului este de 1,6 milioane de euro, fără TVA;
  • Tronsonul Răcădău – Centrul Civic. Traseul are două ramificații, una care pornește din Răcădău (pietonală) – și una care pornește din str. Carpaților, ca o continuare a proiectului Traseul 2 – POR (La Iepure – Terminal Poienelor). Această ramificație este esențială, pentru legătura Traseului 1 (Terminal Poienelor – Bd M Kogălniceanu) cu zona centrală sau altă zonă de interes din oraș. Lungimea traseului 5,7 km. Valoarea proiectului este de 1.140.000 euro, fără TVA;
  • Făget – Ceasu’ Rău, pe str. 13 Decembrie (între Ceasu’ Rău și Onix se analizează și varianta str. Petru Maior). Lungimea traseului este de 1,2 km. Valoarea proiectului este de 240.000 de euro, fără TVA;
  • Făget – Griviței – Mihai Viteazul (cu cele două variante, pe str. Codrii Cosminului sau pe str. Vulcan). Lungimea traseului este de 1,5 km. Valoarea proiectului este de 300.000 de euro, fără TVA;

Traseele mai pot suferi modificări ca urmare a elaborării documentațiilor tehnice, în cadrul cărora vor fi definitivate soluțiile optime pentru toate categoriile de trafic: cu bicicleta, pietonal și rutier.

  1. Calea verde

Este proiectul major al primăriei pentru realizarea unei artere verzi a municipiului Brașov, cu lungimea de aprox. 42 de km, care leagă principalele puncte de interes din oraș.

Se vor amenaja suprafețe pietonale, se vor construi trasee pentru biciclete prevăzute cu stații pentru închiriere biciclete, la care se vor adăuga benzi dedicate transportului public de persoane.

Traseul principal pentru „Calea verde“ se va derula pe mai multe tronsoane:

  • – tronsonul 1: Calea București, din Cartier Noua, până la stația capăt de linie Saturn (joncțiune cu Traseul 1, Traseul 2 și traseul Benzi dedicate pentru transportul public);
  • – tronsonul 2: B-dul Saturn, de la stația capăt de linie, până la intersecția Gemenii;
  • – tronsonul 3: B-dul Alexandru Vlahuță, intersecția ITC (joncțiunea cu Traseul 1);
  • – tronsonul 4: B-dul 15 Noiembrie (joncțiune cu Traseul 1 ) – b-dul Eroilor;
  • – tronsonul 5: str. Lungă (până la intersecția cu str. De Mjloc) – str. De Mijloc;
  • – tronsonul 6: Calea Făgărașului – str. Institutului;
  • – str. Cristianului (tronson str. Mică – str. Cărămidăriei);
  • – str. Cărămidăriei (tronson str. Cristianului – Calea Făgărașului);
  • – Calea Făgărașului, str. Cărămidăriei – corelare cu proiect str. Institutului.

La acestea se adaugă extinderi către Zona Metropolitană și legături cu alte trasee sau puncte de interes:

  • – str. Hărmanului – extindere în ZM spre Hărman;
  • – str. 13 Decembrie, de la intersecția cu Bd. Griviței – extindere spre Cartierul Coresi și în ZM spre Sânpetru;
  • – str. Dimitrie Anghel, Str. Plugarilor, Str. Stupinei , Str. Bârsei – extindere spre Cartierul Stupini.
  • – str. Zizinului, de la intersecția Gemenii spre centrul civic;
  • – b-dul Gării, de la gara Brașov la Făget;
  • – str. Lacurilor, de la intersecția cu Calea București.

„Calea verde“ este în faza de avizare a documentației pentru Studiu de fezabilitate, proiectul urmând să fie depus spre finanțare pe noul Program Operațional Regional, 2021 – 2027. Valoarea investiției, la nivel de deviz estimativ, este de 28 de milioane de euro.

Realizarea documentației tehnice (care cuprinde inclusiv studiul de fezabilitate, proiectul tehnic și detaliile de execuție) este finanțată prin Programului Operațional Asistență Tehnică 2014-2020.

2. Traseul 1

Realizarea infrastructurii integrate pentru ciclism și trafic pietonal, cu o lungime cumulată de 6 km, pe următorul traseu: terminal Poienelor, strada Poienelor, Calea Bucuresti, Bulevardul Saturn, strada Minerva, strada Crinului, strada Micșunelelor, strada Lămâiței, strada Brândușelor, Bulevardul Alexandru Vlahuță, Bulevardul Gării, Bulevardul Victoriei, Bulevardul Mihail Kogălniceanu. Valoarea proiectului este de aproximativ 15,5 milioane de lei. Traseul 1 este în faza de obținere a ultimelor avize pentru eliberarea autorizației de construire și pregătire a achiziției lucrărilor de execuție.

3. Traseul 2

Realizarea unei infrastructuri integrate pentru ciclism și trafic pietonal cu o lungime cumulata de 4 km, pe traseul zona La Iepure – str. Molidului – B-dul Valea Cetății – str. Tâmpei – Str. Vasile Alecsandri – Str. Carpaților – Str. Poienelor – Terminal Poienelor. Valoarea proiectului este de aproximativ 7,6 milioane de lei. Traseul 2 este în faza de obținere a ultimelor avize pentru eliberarea autorizației de construire și pregătire a achiziției lucrărilor de execuție.

4. Dezvoltare rețea de mobilitate urbană, integrată și conectată prin soluții de transport ecologic în Zona Metropolitană Brașov Axa Nord Vest – Sud Est cu ramificații

Acest proiect a fost depus pentru finanțare în cadrul Programului de realizare a pistelor pentru biciclete gestionat de Administrația Fondului pentru Mediu și vizează amenajarea de piste pe următoarele trasee:

  • Legătura cartier Stupini cu cartierul Bartolomeu nord-Avantgarden (legătură propusă a fi realizată de-a lungul canalului Timiș) (lungime 3,22 km);
  • Tronson de legătură între zona Bartolomeu Nord – Avantgarden și zona centrală a Municipiului Brașov (Ceasu-Rău/Patria). Tronsonul are o lungime de 5,23 km și este propus a fi localizat pe str. Egretei, str. Molnar Janos, str. Agricultorilor, legătura cu strada Cosmești, respectiv Buzești, str. Mihai Viteazul;
  • Conexiune zona Fartec – cartier Tractorul – Avantgarden (lungime 1,94 km) (conexiunea este propusa a fi realizată pe str. Călugăreni, str. Vulcan, str. 1 Decembrie 1918;
  • Inel Centrul Civic (interior, complementar cu segment traseu 1) și ramificație str. Griviței, în zona Onix (lungime 2.09 km);
  • Tronson Inel centrul Civic – str. Hărmanului (0,93 km);
  • Tronson Inel Centrul Civic  – str. Zizinului (zona Gemenii) – (0,91 km).

sursa: brasovcity.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

RECOMANDĂRI

deratizare coral brasov

Acțiuni de deratizare în Brașov. Anunțul Coral Impex

Coral Impex anunță începerea acțiunilor de deratizare pe domeniul public și Brașov. În conformitate cu Programul Unitar de Acțiune și cu prevederile legislative în vigoare...
coral fitosanitare

Tratamente fitosanitare pentru combaterea bolilor și dăunătorilor la arbori, în Brașov....

Coral Impex anunță prin intermediul unui comunicat de presă că în data de 14 martie vor fi efectuate în Brașov tratamente fitosanitare pentru combatere...

Cum crești valoarea locuinței cu piatră naturală de calitate

Alegerea materialelor pentru construcții și amenajări este esențială pentru creșterea valorii unei proprietăți. Printre cele mai apreciate soluții se numără piatra naturală, un material...
ardezia

Cum ne alegem piatra naturală în băi și bucătării

Atunci când alegem materialele pentru băi și bucătării, ne dorim soluții care să fie atât durabile, cât și atractive din punct de vedere estetic....

S-a deschis hipermarket La Cocoș Brașov. Cum arată

Lanțul La Cocoș, fondat de antreprenorul prahovean Iulian Nica, a deschis astăzi, 24 ianuarie, al patrulea hipermarket. Acesta a fost amenajat la Brașov, în...
la cocos brasov

Hypermarket La Cocoș Brașov se deschide vineri, 24 ianuarie

La Cocoș, fondat de Iulian Nica, va deschide al patrulea hipermarket al rețelei, vineri, 24 ianuarie, în Complexul Brintex din Brașov. Investiția s-a ridicat...
la cocos brasov

Supermarket La Cocoș deschide un nou magazin la Brașov

„La Cocoș” deschide primul hypermarket din Brașov, în Complexul Brintex, pe data de 24 ianuarie 2025! Este al patrulea magazin din rețeaua fondată de...
algabeth

ALGABETH – Top 5 tipuri de piatră naturală pentru fațade durabile...

Fațada unei clădiri este cartea sa de vizită, fiind primul element pe care îl observă trecătorii și vizitatorii. Alegerea materialului potrivit pentru fațade joacă...