În acest prim an de Acreditare Erasmus Școala Gimnazială Hălchiu și-a demostrat că, într-adevăr este pe deplin adevărat că „Erasmus schimbă vieți, deschizând minți”. Luna trecută, această școala a fost gazda unei profesoare care i-a inspirat și pe care o considerăm foarte valoroasă. FATMA KUL este invitatul expert care i-a introdus în lumea instrumentelor digitale.
Sunt conștienți că trebuie să se adapteze pentru a preda după cum elevii învață în zilele noastre, ei fiind nativi digitali. Finalul acestei vizite a fost marcat printr-un webinar care a avut ca temă utilitatea predării bazate pe proiecte. Conferința „Drive to success! Use Projects Based Learning!” a reunit profesori și elevi care și-au împărtășit experiențele din proiecte.
Oana Lungu, profesoară de limba engleză la Liceul Teoretic Ioan Pascu Codlea a evidențiat avantajele predării și învățării bazate pe proiecte. De asemenea, a prezentat o parte din proiectele E-twinning pe care le-a avut până în prezent și beneficiile lor. Colega ei, Mirela Danciu, consilier școlar, a vorbit despre psihodrama, metoda psihoterapeutică și de consiliere dezvoltată de Jacob Levi Moreno, care explorează problemele pacientului prin acțiune – dramatizare sau reprezentare scenică.
La inițiativa Oanei a participat și Firdevs Diramali Dildar de la Akcansa FSM Ortaokolu, Istanbul, Turcia. Firdevs are o impresionantă experiență în managementul proiectelor, fiind implicată până în prezent în 9 proiecte Erasmus și multe proiecte E-Twinning. Gayane Mailyan este o altă învitată de a cărei prezență s-au bucurat. Gaya este profesoară de limba rusă la Școala Gimnazială nr. 2 din Vedi, Armenia, fiind partenera lor din proiectele E-Twinning L@ngu@ges4@ll, Green Challange and Values4all și o vastă experiență în sfera derulării de proiecte. Alina Buduleanu, profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Nr. 29, Galați, este o sursă permanentă de bune practici, care inspiră și oferă cu generozitate din ideile ei.
Ana Clara Grecu, profesor învățământ primar la Colegiul Tehnologic Carol I, Valea Doftanei, ambasador Erasmus, este o parteneră de nădejde alături de care Școala Gimnazială Hălchiu a avut parte de multe experiențe de învățare, fiind alături de ea și colegele ei în multe proiecte naționale și proiecte E-twinning.
Ana a prezentat impactul proiectului Erasmus „Copilăria, vârsta inocenței, nu a violenței!”. Profesorii și elevii Școlii Gimnaziale Hălchiu sunt profund recunoscători Paulinei Paulina Kaźmierczak-Majdzińska pentru experiențele absolut grozave pe care le-am trăit în Bydgoszcz alături de ea și de elevii Liceului Adama Mickiewicza. Trăind experiența acestei mobilități din cadrul proiectului ERASMUS FUSION 2021-1-RO01-KA121-SCH-000019063, participanții la mobilitate au văzut efectele a ceea ce înseamnă predare bazată pe proiecte. Elevii Paulinei au condus singuri activitățile din cadrul acestei mobilități, organizând totul ca la carte, fiind total independenți. Doar cine a muncit alături de elevi știe câtă muncă stă în spatele unei astfel de organizări. Paulina este dovada că munca susținută duce la rezultate pe măsură.
Din partea Școlii Gimnaziale Hălchiu, Elena Irimie, profesor de limba engleză, membru al echipei de implementare a proiectului FUSION a diseminat activitățile pe care le-au avut în cadrul mobilității din Croația, Osnova Skola Hvar. Gazdele lor de acolo, Helga Buratovic, profesor de Limba engleză și Nada Jelicic, directoarea școlii au organizat activități cum ar fi bingo, frământări de limbă, povești, teatru de umbre, improvizații teatrale. Acestea au avut scopul de a le crește elevilor încrederea în ei înșiși, de a-și îmbunătăți competențele de comunicare în limba engleză și pe cele digitale.
Anda Cristolovean, profesor de limba germană, participant la mobilitatea cu profesorii din Florența, Italia, la cursul A Satisfying School Experience: Strategies and Skills for Teachers” oferit de Europass Teachers Academy a prezentat impactul pe care l-a avut acesta asupra profesorilor participanți. Acesta a reprezentat un moment de resetare, de schimbare de perspectivă, de reflecție interioară. Într-o lume școlară care devine din ce în mai axată pe rezultatele elevilor și ale profesorilor, uităm că de fapt drumul e invers, dinăuntru în afară. Dacă noi nu suntem bine cu noi înșine, nu putem oferi mai departe celorlalți. Au fost ghidați să reflecteze asupra importanței stării mentale a elevilor și profesorilor, asupra calității relațiilor dintre elevi, profesori, părinți și management, cât de important e mediul pe care îl oferă pentru a încuraja și stimula interesul copiilor pentru actul învățării.
Monica Avadănii, profesor învătământ primar, a prezentat mobilitatea din Polonia, Bydgoszcz. Imaginile au vorbit de la sine. Bucuria pe care cu toții au simțit-o la vederea Paulinei a fost dovada faptului că au avut parte de experiențe inedite. Au admirat profesionalismul și organizarea impecabilă de care această profesoară a dat dovadă, independența pe care au demostrat-o elevii în derularea activităților, ineditul acestora și atmosfera plăcută pe care au creat-o.
Elevii Școlii Gimnaziale Hălchiu: Dragoș Stănescu, Antonia Călin, Bogdan Boștinaru, Anisia Călin, Ioana Miclea, Diana Covaciu și Ina Avadănii și-au povestit experiențele și cât de mult s-au schimbat după aceste mobilități Erasmus. Au smuls multe zâmbete și au animat atmosfera. De fapt ei sunt miza acestor proiecte, iar efectele sunt de necontestat. Odată ce participă în astfel de proiecte capătă un mare capital de încredere, sunt mai dornici să se implice în activități de echipă, sunt mai dezinvolți și creează mai repede relații cu semenii lor, iar acestea sunt doar câteva din beneficiile proiectelor Erasmus sau E-twinning.
Fatma KUL este dovada vie că Erasmus este despre conexiune, despre oameni care se adună pentru a împărtăși, pentru a evolua, pentru a crește împreună. La fel ca Fatma, care a fost conectorul Școlii Gimnaziale Hălchiu cu Paulina, la fel este și Oana Lungu, care a creat conexiunea cu Osnova Skola Hvar. Acesta este efectul ERASMUS și se simte bucuria de a fim parte din această mare familie.