profimedia-0557581148-768x521_ce95a.jpg

Există o legătură cauzală între apariția cheagurilor de sânge și vaccinarea cu serul AstraZeneca. Aceasta este concluzia pe care a anunțat-o în această seară Comitetul de siguranță al Agenției Europene a Medicamentului. EMA recomandă persoanelor care au fost vaccinate cu AstraZeneca să ceară ajutor medical imediat dacă dezvoltă simptome specifice.

Cu toate acestea, EMA anunță că nu retrage recomandarea folosirii vaccinului AstraZeneca pentru că efectele sunt extrem de rare.

În schimb, apariția acestor cheaguri de sânge va fi inclusă în lista de efecte adverse ale vaccinului.

EMA recomandă persoanelor care au fost vaccinate cu AstraZeneca să ceară ajutor medical imediat dacă dezvoltă simptome specifice. EMA notează, de asemenea, că probabilitatea apariției acestui efect advers este foarte scăzută, dar că persoanele trebuie să fie conștiente și informate în cazul în care dezvoltă simptome:

  • Dificultăți de respirare
  • Durere în piept
  • Umflarea picioarelor
  • Dureri abdominale persistente
  • Dureri puternice de cap sau încețoșarea vederii
  • Pete mici sub piele la locul injecției

compass bilboard.jpg