compass bilboard.jpg

capcane-de-la-evaluare-667631_b8b86.jpgPosibile greșeli în subiectele pe care le-au avut de rezolvat absolvenții claselor a VIII-a la examenul de Limba și literatura română.

Ecaterina Stanca, profesoara de Limba română la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a explicat pentru Edupedu.ro care sunt greșelile cel mai frecvent întâlnite.

Posibile greșeli ale elevilor la Subiectul I, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Punctul cu sinonimele a fost ușor, apariția cratimei era ușor de explicat, cu condiția să fi învățat teoria. La punctul 3, unii poate nu au înțeles diferența dintre conversiune și derivare și le confundă. Este conversiune deoarece și-a schimbat categoria gramaticală.

La punctul 4, exista pericolul să se ia drept exemplu cuvântul gea-man-ta-ne (nu are diftong deoarece vocala e are valoarea ∅, dispare).

Punctul 5: pericolul cel mai mare este confuzia între ideea principală care sintetizează și cea secundară, care poate cuprinde și detalii.

Pentru punctul 5 trebuie doar puțină atenție la text, explicația este clar precizată în text, a explicat profesoara pentru edupedu.ro.