O nouă tentativă de păcăleală care se folosește de imaginea Kaufland și Ikea circulă pe internet, avertizează Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).
Utilizatorii sunt ademeniţi prin posibilitatea de a câştiga vouchere de cumpărături cu o valoare consistentă, între 750 și 1.000 de lei, precizează reprezentanţii CERT-RO.
„După ce zilele trecute am atras atenţia unor campanii care se foloseau de imaginea Lidl sau Adidas, în ultimul timp echipa CERT-RO a observat că, odată cu închiderea unor site-uri pentru activităţi frauduloase, imediat apar altele, care folosesc acelaşi mod de operare. O nouă tentativă de păcăleală care utilizează identitatea vizuală Kaufland sau Ikea. Utilizatorii sunt ademeniţi prin posibilitatea de a câştiga vouchere de cumpărături cu o valoare consistentă (750 – 1.000 de lei)”, precizează reprezentanţii CERT-RO.
Aceştia semnalează că există destui utilizatori care cad victimă acestei păcăleli şi oferă date, sunt purtaţi pe site-uri maliţioase de unde ar putea să îşi infecteze dispozitivele cu malware sau ajung să trimită sms-uri la numere cu suprataxă, în speranţa că vor primi în cele din urmă acel voucher.
Echipa CERT-RO recomandă să se evite accesarea unor astfel de linkuri şi redistribuirea lor, atenţie la corectitudinea gramaticală a textului, în cazul ofertelor promoţionale sau a concursurilor organizate online.
citește mai multe pe Cert.ro