teste-scoli-anunt-768x432_95bc0.jpg

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că de la începerea școlii, respectiv din 8 februarie, au fost folosite mai puțin de 2% din numărul total de teste antigen puse la dispoziție pentru testarea în școli. Situația, considerată a fi un insucces major, este pusă pe faptul că nu a existat personal pentru administrarea testelor, dar și pe faptul că mulți părinți consideră testele „invazive/traumatizante pentru copii”.

„În 8 săptămâni de școală (începând din 8 februarie!), au fost folosite mai puțin de 2% din numărul total de teste antigen rapide puse la dispoziție pentru testarea în școli”, a anunțat Ministrul Educației, care susține că au fost identificate și „cauzele acestui insucces major”.

Potrivit anunțului postat pe site-ul Ministerului Educației, pe de o parte este vorba despre „lipsa de personal medical sau indisponibilitatea acestuia pentru administrarea testelor antigen rapide”, iar pe de altă parte testele „sunt considerate de foarte mulți părinți ca fiind «invazive»/traumatizante pentru copii, mai ales pentru cei de vârstă mică. Drept urmare, nu-și dau acordul pentru testarea în acest fel”.

„Soluția este utilizarea unor teste non-invazive care înlătură cele 2 neajunsuri (nevoia de administrare de către personal medical și reticența părinților cu privire la exprimarea acordului absolut necesar pentru elevii minori). Testele antigen rapide rămase (peste 1 milion) ar putea fi redirecționate pentru testarea adulților. Achiziția acestor teste non-invazive trebuie făcută de entități cu competență în domeniul medical. Ministerul Educației nu are competențe și atribuții pentru achiziția niciunui tip de test medical. Mizăm foarte mult pe sprijinul Ministerului Sănătății (ca autoritate guvernamentală in domeniul sănătății) pentru implicare în vederea asigurării unei protecții sanitare corespunzătoare în școlile din România”, se precizează în declarația postată pe site-ul Ministerului Educației.


compass bilboard.jpg