Mihăiță Ursu, director general al companiei aeriene TAROM, a anunțat introducerea de la finalul anului 2023 a curselor regulate București – Brașov.
„Prima aeronavă comercială care va ateriza pe pista noului aeroport din Brașov va fi una românească, aparținând TAROM”, a declarat Mihăiță Ursu, citat de presa națională, în urma discuțiilor avute luni, 14 noiembrie cu Adrian Veștea președintele Consiliului Județean Brașov și cu Alexandru Anghel, directorul general al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav.
Dincolo de absurditatea acestei decizii în ceea ce privește costurile unui bilet de avion, comparativ cu un bilet de tren pe aceeași rută, se pune problema și de timpul pierdut în cazul deplasării cu avionul.
Din București și până la Brașov, cu trenul, se fac aproximativ 2 ore și 30 de minute, și trenurile sunt dese, aproximativ 20 pe zi. Până la Gara de Nord din București, să zicem că mai faci cam o oră cu metroul, indiferent din ce colț al capitalei ai veni. În plus, dacă întâmpini dificultăți în trafic și nu ajungi la trenul pe care l-ai vizat inițial, poți să îl iei pe următorul.
Cursele aeriene București – Brașov chiar nu își au sensul, mai ales în condițiile în care, la nivel mondial se încearcă o reducere a poluării și înlocuirea tuturor curselor aeriene cu trenuri pe distanțe scurte. Distanțe scurte înseamnă 500 – 1000 kilometri. Și, în aceste condiții, TAROM anunță introducerea unei curse aeriene pe o distanță de 170 de kilometri???
Pe lângă toate acestea, din punct de vedere al timpului pierdut, reamintim obligativitatea ajungerii la aeroport cu cel puțin 2 ore înainte de ora de decolare (în perioadele aglomerate chiar se recomandă 3 ore). Deci o oră până la aeroport, 2 ore până la ora propriu-zisă a zborului, zborul în sine (cam o oră cu toate manevrele de decolare/aterizare) și apoi drumul de la aeroportul din Ghimbav până în oraș. Deci care sunt avantajele cursei aeriene București – Brașov comparativ cu trenul?
Așa cum arată situația, în cazul în care decizia de a opera această cursă rămâne definitivă, București – Brașov va îngroșa numărul curselor TAROM neprofitabile. Poate ar fi cazul ca această companie de stat să ia în calcul, pe viitor, și rute care să aducă profit, nu doar să adâncească gaura neagră creată de ani de zile în bugetul statului.