compass bilboard.jpg

29786704_34301900-696x393_25110.jpg

Se apropie începerea școlii, iar situația elevilor și profesorilor este una incertă.

Văduviți de atât de necesara socializare, la finele anului școlar trecut, elevii nu știu nici acum dacă revin la normalitate și în ce condiții. Și dacă ei sunt încă mici și nu percep dimensiunea corectă a efectelor produse de ”școala online”, nu la fel se întâmplă cu părinții și dascălii lor.

Pe lângă previzibila alienare, într-un sistem online, nepus la punct, funcțional cât să nu zicem că nu avem școală, apar și alte efecte sociale greu de gestionat. Autoritățile nu au ales încă scenariul din toamnă, motivând că deciziile se iau pas cu pas, în funcție de situația epidemiologică.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Imaginați-vă în ce situație sunt părinții care nu pot renunța la locul de muncă, dar nici nu pot lăsa copiii singuri acasă. La fel de complicată este și situația celor care nu au internet sau deviceuri pentru a putea face față noilor cerințe, dacă problema medicală se complică.

O altă problemă, în cazul în care copiii vor merge totuși la școală, o reprezintă cheltuielile suplimentare, părinții fiind nevoiți să acopere costurile pentru măștile zilnice. Sunt familii care nu aveau acești bani nici pentru un pachet de biscuiți.

Pe autorități este greu spre imposibil să te bazezi, cu excepția sfaturilor, la care nu au făcut economie. Promisiuni au fost în toată această perioadă, dar este sugficient să ne amintim de nerezolvata problemă a măștilor gratuite pentru persoanele defavorizate…

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru: „Distanţa de un metru este relativă ca nişte copii de clasa I, a II-a sau a III-a să o poată respecta, atunci venim cu obligativitatea acestei măşti care trebuie să existe. Avem aglomerările acestor copii în pauze, în curţile şcolilor. Masca trebuie să vină ca o regulă adusă în joacă, poate, de către cei care pregătesc acest moment. Este o regulă pe care trebuie să o menţinem.”

Ministrul Sănătății a vorbit la Realitatea Plus și despre scenariile din toamnă:

„Avem mai multe scenarii aplicate la nivel local, fiecare localitate îşi are particularitatea ei, atunci scenariul se aplică în funcţie de această zonă şi de particularitatea acelei şcoli pentru fiecare judeţ în parte. DSP, Inspectoratele Şcolare Judeţene, Comitetele Judeţene pentru coordonarea intervenţiei decid ce scenariu folosesc pentru fiecare clasă în parte.

Noi am vrea să se facă şcoala faţă în faţă. Nu putem, avem scenariul doi în care cei din clasele zero-IV, clasa a VIII-a, clasa a XII-a, cei care vor avea examene să participe. Celelalte clase să participe prin rotaţie, odată la două săptămâni, cuplat cu online, astfel încât să poată parcurge materia”