compass bilboard.jpg

ing-thomas-dan_37928.jpg

Mai mulți clienți ai ING Bank susțin că s-au trezit cu conturile blocate, iar unii chiar și cu interdicția de a mai rula bani prin această bancă, pentru că au refuzat să spună care este proveniența sumelor rulate.

UPDATE Reacția ING

Din punctul de vedere al legislației privind protecția datelor cu caracter personal, temeiul prelucrării datelor în cadrul formalităților KYC este obligația legală aflată în sarcina ING Bank în calitatea sa de Operator de Date, derivată din Legea nr. 129/2019 și din Regulamentul BNR nr. 2 / 2019, în vederea ocrotirii unui  interes public major legat de prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului. Aceste aspecte care sunt menționate în Notele de informare a ING Bank sunt parte integrantă a Condițiilor generale de afaceri ale Băncii (atât în cadrul documentului dedicat Persoanelor fizice, cât şi în cel dedicat persoanelor juridice) și sunt disponibile permanent pe site-ul ING în secțiunea dedicată prelucrării datelor: https://ing.ro/ing-in-romania/informatii-utile/protectie-date-personale.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

 

Privind baza legală în cadrul căreia ING Bank poate închide contul unui client, facem referire la două articole de lege:

art. 18 – (1) din Regulamentul 2/2019 BNR:

În aplicarea art. 11 alin. (9) din Legea nr. 129/2019, instituțiile nu inițiază, nu continuă o relație de afaceri și nu efectuează o tranzacție ocazională dacă nu pot aplica măsurile de cunoaștere a clientelei, inclusiv în cazurile în care nu pot stabili legitimitatea scopului și natura relației de afaceri ori nu pot administra adecvat riscul de spălare a banilor și finanțare a terorismului.

 

art. 11 – (9) din legea 129/2019:

Atunci când entitatea raportoare nu este în măsură să aplice măsurile de cunoaștere a clientelei, aceasta nu trebuie să deschidă contul, să inițieze ori să continue relația de afaceri sau să efectueze tranzacția ocazională și trebuie să întocmească un raport de tranzacție suspectă în legătură cu clientul respectiv, ori de câte ori există motive de suspiciune, care va fi transmis Oficiului.

 

O relație de business poate înceta din mai multe motive invocate de ambele părți și este prioritar pentru noi să îndeplinim obligațiile legale de a deține informații referitoare la clienți actualizate. În conformitate cu cerințele prudențiale adresate băncilor, avem posibilitatea de a păstra anumite informații referitoare la relația de afaceri avută anterior cu un client și motivul pentru care înțelegerea bilaterală contractuală a încetat la un moment dat, ca practică generală a oricărei instituții financiar-bancare din România. Astfel, putem avea informații suplimentare în contextul unei solicitări de redeschidere de cont și ne menținem dreptul de a face o reevaluare şi analiză punctuală în cadrul procesului de deschidere.

Un astfel de client susține că nu a primit nicio notificare de la bancă înainte de a se trezi cu contul închis.

”Nu sunt infractor, nu fac trafic de droguri, nu am cazier, nimic. Nu făceam tranzacții peste graniță, doar încasam salariul pe card și, câteodată, mai băgam la pariuri online. M-a sunat banca să mă întrebe din ce trăiesc. Le-am zis că nu au dreptul să întrebe așa ceva, apoi m-am trezit cu contul închis, fără nicio notificare”, a declarat acesta pentru libertatea.ro.

Reprezentanții ING se apără și invocă o directivă europeană împotriva spălării banilor.

”Aceste verificări sunt obligatorii, iar suplimentar informațiilor de identificare, clienții trebuie să ofere și o serie de informații precum ocupația, scopul și natura relației de colaborare cu banca, sursa fondurilor ce urmează să fie utilizate în derularea relației de afaceri, etc. Aceste informații permit băncii să își îndeplinească obligația legală de a avea un profil al clientului astfel încât să detecteze comportamente neobișnuite și să le poată raporta autorităților relevante atunci când este nevoie”, a transmis ING.

Citeşte întreaga ştire: ING le cere clienților să justifice de unde au bani, iar cei care refuză se pot trezi cu conturile închise, fără notificare. Banca: Aplicăm o directivă europeană