compass bilboard.jpg

22_29d2d.jpg

Primăria Brașov a trimis spre publicare anunțul de licitație privind achiziția a 25 de troleibuze, în cadrul proiectului ,,Achiziția de mijloace de transport moderne”, proiect finanțat, în proporție de 98%, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

,,Zilele acestea am lansat astăzi licitația pentru achiziția a încă 25 de troleibuze, în valoare de peste 60 de milioane de lei, care vor intra în flota RAT. Ele sunt achiziționate prin POR, cu o finanțare nerambursabilă de 98% și o contribuție din partea noastră de 2%. Sper ca această procedură să se desfășoare în condiții optime, cu oferte bune, și să reușim să semnăm contractul de achiziție cât mai repede.

Brașovul se transformă în fiecare zi, iar în ceea ce privește mobilitatea și reducerea poluării, cred că am ales cea mai bună variantă. Dacă vrem să avem orașul pe care ni-l dorim, atunci fiecare dintre noi va trebui să opteze pentru un sistem de transport alternativ, altul decât autoturismul personal. Am fost conștienți de la început că nu îi putem cere brașoveanului să renunțe la mașina proprie, atâta timp cât nu îi oferim o alternativă mai bună, atât din punctul de vedere al confortului și bugetului personal, cât și al reducerii poluării.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Din punctul meu de vedere, transportul în comun este acum cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru. După cum i-am spus și domnului ministru al mediului, în întâlnirea de ieri, Brașovul este hotărât ca, până la sfârșitul anului 2022, să depășească toate țintele pe care și le-a asumat prin Planul privind calitatea aerului.”, a declarat primarul George Scripcaru.

Trasee pe care vor circula:
– linia 3: Valea Cetății – Stadionul Tineretului,
– linia 7: Roman – Rulmentul,
– linia 8: Saturn – Rulmentul,
– linia 10: Valea cetății – Triaj,
– linia 33: Valea Cetății – Roman.

Date tehnice achiziție troleibuze
Troleibuzele trebuie să aibă o lungime cuprinsă între 17,5 și 18,75 de metri, articulate, trebuie să aibă au o capacitate de minim 120 de călători, dintre care 40 pe scaune. Ele vor fi dotate cu sistem audio-video de informare a pasagerilor, cu sistem de urmărire prin GPS și anunțarea stației următoare, cu sistem de numărare a pasagerilor, sistem de supraveghere video, sistem de aer condiționat, patru validatoare și prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi.

Vehiculele trebuie să fie dotate cu acumulator, care oferă o autonomie și mai mare decât actualele troleibuze Solaris, respectiv minimum 7 kilometri, în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară.

Troleibuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta). Articulația este controlată electronic, motorul având minimum 240 kW. Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h.

Furnizorul trebuie să ofere garanție pentru o durată de funcționare de minim 15 ani, din care 8 ani (sau 350.000 de km) fără reparații generale. Motorul va beneficia de o garanție de minim 500.000 de km, iar bateriile su o durată de viață de minim 5 ani.

Detalii licitație
Data limită pentru depunerea ofertelor: 14 august 2020, ora 15.00,
Durata contractului: 16 luni,
Valoarea maximă a achiziției: 63.025.210,08 lei + TVA,
Criterii de atribuire: Cel mai bun raport calitate – preț
1.Prețul ofertei: pondere – 55%;
2.Valoare consumabile pentru întreaga perioadă de garanție: pondere – 15%;
3.Capacitate de transport (nr. călători): pondere – 15%;
Distanța parcursă cu autonomie electrică, independent de rețeaua aeriană de alimentare (km): pondere – 15%.